Pravidla silničního provozu se na Kypru moc neliší od osatních zemí. Až na pár rozdilů.
Jezdí se na levé straně, volant tudíž máte na pravé. Je tu hodně „kruháčů“. Na těch dáváme přednost automobilům přijíždějícím zprava. Pohyb na nich se řídí připojovacími a odbočovacími pruhy, které zároveň určují směr odbočení. Přednost jízdě je tu ošetřena stopkou STOP, turecky DUR nebo nákrasem na asfaltu. Prostě zastavíme a dáme přednost. Maximální rychlost na dálnici je 100 km/hod. Na vedlejších 80 a v obci 65/50 km/hod. Pásy jsou povinné na všech sedadlech ve voze. Během řízení je zakázáno jíst. Ale…
Policie nerada přijíždí k událostem, které mohou vyřešit řidiči s pojišťovnou vůbec. Jinak je polici velmi profesionální a pokuty jsou dost vysoké. 85 – 200 EUR. Bez mrknutí. Všude jsou upozornění na kamery, ale to jsou jen uporoznění. Kamerový systém je právě zavádě, ne bez problémů. Ale za „čárou si dejte pozor“. Tam jsou kamery a radary na každém rohu.
Silnice jsou ve velice dobrém stavu. Všechna velká města, Nikósie, Larnaka, Limassol, Pafos jsou propojené 4proudovou dálnicí. Další jsou ve výstavbě. Musím říct, bohužel. A silnice první třídy přes své stáří jsou velice dobré. Jen některé skutečně pamatují první položení asfaltu a vykazují vrásky stáří.
I když jízda vlevo mnohým nahání hrůzu, věřte, že se na ni dá zvyknout poměrně rychle. A pokud si ze začátku nejste jistí, sledujte místní, jedou správně. A menší upozornění. Místní si moc nerozumí s blinkry 😊
Aktuální ceny pohonných hmot najdete na cyprusfuelguide.com